Vědci z ČZU se podílejí na objevu nových bakteriálních druhů

Vědci z Katedry mikrobiologie, výživy a dietetiky Fakulty agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU se dlouhodobě zabývají bakteriemi, které kolonizují trávicí trakt jak teplokrevných živočichů, tak hmyzu. Ve spolupráci s vědci z Ústavu živočišné fyziologie a genetiky AV ČR, v.v.i. a dalšími se jim v letošním roce podařilo popsat několik nových bakteriálních druhů.

Z rodu Lactobacillus se jedná o druh Lactobacillus bombi izolovaný z trávicího traktu čmeláků aLactobacillus rodentium z trávicího traktu volně žijících hlodavců. Dále byl izolován z trávicího traktu vosy obecné nový druh  Vagococcus entomophilus. Poslední nově popsaný druh byl izolován z trávicího traktu divokých prasat a jedná se o druh Pseudoscardovia radai, další zástupce nového rodu čeledi Bifidobacteriaceae, pojmenovaný na počest profesora Vojtěcha Rady, který jako první začal s výzkumem bifidobakterií v České Republice.

Kontakt: Ing. Jiří Killer, Ph.D.

Killer J., Havlik J., Vlková E., Rada V., Pechar R., Benada O., Kopečný J., Kofroňová O., Sechovcová H. (2014) Lactobacillus rodentium sp. nov., from the digestive tract of wild rodents.International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology 64, 1526-1533.

Killer J., Švec P., Sedláček I., Černohlávková J., Benada O., Hroncová Z., Havlík J., Vlková E., Rada V., Kopečný J., Kofroňová O. (2014) Vagococcus entomophilus sp. nov., from the digestive tract of a wasp (Vespula vulgaris). International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology 64, 731-737.