Zajišťuje administrativní, organizační, konzultační a metodickou činnost v oblasti řízení lidských zdrojů, pracovně – právních úkonů, personální a mzdové administrativy, oblasti péče o zaměstnance, personálního marketingu a zaměstnaneckých vztahů.
OŘLZ spolupracuje s externími orgány - se zdravotními pojišťovnami, finančním úřadem, úřadem práce, oblastními inspektoráty práce, personálními agenturami, jinými univerzitami.
Připravuje potřebné personální, mzdové a sociální reportingy, analýzy a statistiky.
Odbor řízení lidských zdrojů zahrnuje:
- Personální oddělení
- Mzdovou účtárnu
Personální oddělení
Organizačně, metodicky a prakticky zabezpečuje:
- proces získávání a výběru zaměstnanců,
- přijímání zaměstnanců,
- adaptaci nových zaměstnanců,
- péči o zaměstnance,
- rozvoj lidských zdrojů,
- hodnocení a odměňování,
- oblast zaměstnávání cizinců,
- zaměstnávání osob zdravotně znevýhodněných,
- v rámci personální administrativy komplexně zajišťuje a odpovídá za vedení personální agendy.
Mzdová účtárna
MÚ zajišťuje:
- zpracování mezd zaměstnanců a odměn z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- správné stanovení a provádění srážek ze mzdy,
- výpočet a zpracování dávek nemocenského pojištění zaměstnanců,
- výpočet a odvod pojistného na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení za zaměstnance a zaměstnavatele,
- zpracování daní z příjmů zaměstnanců a provádění ročního zúčtování,
- zpracování evidenčních listů důchodového pojištění.