Účastnická smlouva je důležitým dokumentem v rámci programu Erasmus. Tato smlouva se uzavírá mezi studentem a ČZU.
V účastnické smlouvě jsou uvedeny detaily týkající se délky pobytu, výše finanční podpory, pojištění, dokumentace a další důležité informace týkající se pobytu v zahraničí. Smlouva také obsahuje podmínky pro uzavření finanční dohody mezi studentem a vysokoškolskou institucí, která umožní studentovi financovat svůj pobyt v zahraničí.
Podpisem účastnické smlouvy se student zavazuje dodržovat podmínky pobytu v zahraničí a využít pobytu k plánované stáži. Vysokoškolská instituce se naopak zavazuje k poskytnutí podpory studentovi během jeho pobytu v zahraničí.
Účastnická smlouva je tedy klíčovým dokumentem pro studenty, kteří chtějí v rámci programu Erasmus vyjet na pracovní stáž, a zajišťuje jasnou a transparentní komunikaci mezi studentem a přijímající institucí.
Co je potřeba k podpisu?
- Mít výjezd zapsaný v UIS. Projeví se zobrazením Checklistů a dalších položek v části Mé výjezdy do zahraničí v Portálu studenta.
- Doklad o uzavření pojištění. Více informací ZDE.
- Potvrzení o akceptaci ze zahraniční instituce. Může být ve formě:
- Letter of Acceptance (dopis o přijetí),
- podepsaný Online Learning Agreement
- Bankovní účet. Více informací najdete níže.
Při splnění uvedených podmínek Vám koordinátoři z centrálního Oddělení mezinárodních vztahů zpřístupní Účastnickou smlouvu v UIS (nebo Vám ji zašlou na e-mail).
Bankovní účet pro Erasmus
Výplata stipendia programu Erasmus probíhá v €. Z tohoto důvodu silně doporučujeme zařídit si eurový účet. Pokud bychom stipendium zaslali na účet v českých korunách, je pravděpodobné, že kurz nebude tak výhodný a vy tak „ztratíte“ část stipendia. Eurový účet si lze otevřít u jakékoliv banky nebo i například u služby Revolut. V případě Revolutu je potřeba znát IBAN svého účtu.
Bankovní spojení je potřeba si zadat do UIS a to následujícím způsobem:
- Přihlaste se do UIS.
- V boxu „Moje studium“ zvolte „Portál studenta“.
- Úplně dole na stránce je sekce „Moje výjezdy do zahraničí“.
- V této sekci vyberte „Bankovní spojení pro studijní výjezd“.
- Specifikujte účel bankovního spojení jako „k výplatě stipendií na zahraniční výjezdy“.
- Stát banky: Česká republika (v případě Revolutu je to Litva).
- Specifikujte název banky, měnu a číslo účtu (v případě Revolutu specifikujte IBAN).
- Platnost bankovního spojení – buď nevyplňujte nebo vyplňte začátek platnosti měsíc před začátkem Erasmu a konec platnosti měsíc po konci Erasmu.
Jak lze Účastnickou smlouvu podepsat?
- Osobně na centrálním Oddělení mezinárodních vztahů.
- V zastoupení zplnomocněné osoby. Plná moc musí být notářsky ověřena. Ověření lze provést například na CzechPointu.
- Kvalifikovaným elektronickým podpisem splňujícím kritéria eIDAS. V takovém případě lze smlouvu zaslat e-mailem na outgoing@czu.cz.
Smlouvu je vždy nutné podepsat PŘED odjezdem!
Výplata stipendia
Výplata stipendia proběhne vždy před zahájením Vašeho pobytu. Pouze v případě, že nedodáte potřebné dokumenty včas, dojde k vyplacení stipendia po dodání všech dokumentů.
První splátka stipendia je ve výši 70 % až 100 % celkové částky a posílá se před zahájením pobytu. Případná druhá splátka probíhá po ukončení pobytu a po odevzdání Potvrzení o délce stáže. Druhá splátka dorovná vyplacené stipendium na 100 % i s ohledem na případné změny způsobené zkrácením/prodloužením pobytu.
Sken plně podepsané Účastnické smlouvy Vám koordinátoři nahrají do UIS do Checklistu (Portál studenta -> Mé výjezdy do zahraničí).
Vzor smlouvy k náhledu
Vzor je ve verzi pro výzvu 2021 a 2022. Ve výzvě 2023 může dojít k drobným úpravám znění. Vzor výzvy 2023 bude k dispozici později.