Název oblasti: Standardizace a implementace poradenských služeb na ČZU a další rozvoj systému poradenství na ČZU
Registrační číslo projektu: CSM3 - 2023
Doba řešení projektu: 1.1.2023 – 31.12.2023
Gestor: prof. Ing. Jiří Remeš, Ph.D.
Obhajoba dne: 25.1.2024
Rozpočet v Kč: Celkem/NIV/INV: 1 431 000/1 281 000/150 000
Plnění kontrolovatelných výstupů
Standardizace procesu poradenských služeb na ČZU |SPLNĚNO
V rámci standardizace služeb byl definovaný rozsah poskytovaných poradenských služeb, podmínky a formy jejich čerpání a další povinnosti osob zapojených do poradenské činnosti. Dále byla renovována konzultační místnost v Knihovně ČZU, kde bude probíhat poradenská činnost. Nastavené standardy vychází z navrženého konceptu poradenství na ČZU.
Formalizace procesu poradenských služeb a jejich implementace rámce poskytování poradenských služeb do interních předpisů
Nezbytným rozvoj. prvkem je formalizace standardů poradenských služeb na ČZU. Vznikl dokument Standardy poradenských služeb ČZU, který nastavuje podmínky poskytování poradenských služeb na ČZU, definuje práva a povinnosti poradcům i klientům (studujícím) poradenského pracoviště. Pro zajištění efektivní komunikace poradenských služeb ČZU vznikl nový web propagující poradenství a zaměřený zejména na poskytnutí pomoci studentům ČZU - https://poradenstvi.czu.cz/. Součástí rozvoje je rovněž pořízení SW pro evidenci klientů (viz výstup 3.).
Implementace elektronického systému evidence klientů | SPLNĚNO
Byl nakoupen nový SW, který je implenetován na vnitřní systémy ČZU a nyní probíhá pilotní provoz. Bylo zvoleno takové řešení, které je využitelné pro všechna pracoviště poradenského centra.
Vytvoření etického kodexu pracovníků poradenských služeb na ČZU |SPLNĚNO
Byl vytvořen Etický kodex pracovníků poradenských služeb ČZU, který se stal součástí Standardů poradenských služeb ČZU a je závazný pro všechny účastníky poradenských služeb.
Školení pracovníků poradenského centra v rozsahu min. 2 vzdělávacích aktivit | SPLNĚNO
Pro pracovníky poradenského centra byly realizované celkem 4 aktivity: na téma práce se studenty to bylo - Specifika práce se studujícími s poruchami autistického centra, Náročné situace se studujícími s PAS a psych. obtížemi. Byl realizovaný kulatý stůl - Úskalí vysokoškolského poradenství pro studenty etnických a národnostních menšin v českých i anglických studijních porgamech, kterého se účastnili zástupci dalších veřejných vysokých škol a Domu zahraničních služeb, kteří zde sdíleli dobrou praxi. Byla uspořádaná konference pro pracovníky zapojené do poradenské činnosti na ČZU, kde byl představen koncept Centrálních poradenských služeb ČZU.
Workshopy pro studenty v rozsahu min. 6 aktivit | SPLNĚNO
Pro studenty byly realizováno celkem 6 aktivit: na téma efektivního učení a time managementu Metody efektivního učení, time management, který se konal ve dvou termínech zaměřených na dílčí téma Jak se efektivně učit na zkoušky a Jak se vypořádat se stresem během zkouškového období, dále na téma komunikace "Jemný buldozer" - komunikace a vztahy a poslední realizovaný workshop byl zaměřený na budování vztahů s názvem Psychoterapie a vzdělávání ve vztazích.
Workshopy pro zaměstnance zaměřené na psychohygienu, resilienci a prevenci školní neúspěšnosti v rozsahu 2 aktivit | SPLNĚNO
Pro zaměstnance byly v letním semestru realizované celkem 2 aktivity: na téma duševní hygieny to byl workshop Welbeing a na téma komunikace při práci s klientem byl realizován workshop "Jemný buldozer" - komunikace a vztahy.
Hodnocení komise:
Aktivity CRP projektu byly realizovány v souladu s plánovanými cíli. Sledované ukazatele byly naplněny. Rozpočet byl čerpán v souladu s pravidly programu.