Název oblasti: Technický rozvoj správních studijních agend a využití jejich nezastupitelné role pro elektronizaci VŠ
Rozpočet projektu Celkem/INV/NEI v Kč: 1 313 000 / 400 000 / 913 000
Doba řešení: 1.1.2021 – 31.12.2021
Gestor: prof. Ing. Jiří Remeš, Ph.D.
Plnění kontrolovatelných výstupů
Výměna zkušeností se zapojenými školami a konzultace s dodavatelem studijní agendy k systému správy identit
S dodavatelem univerzitního informačního systému probíhali kontinuálně konzultace nad úpravami systému. Byla domluvena zadání a průběžně byly kontrolovány dílčí výstupy. Na společném jednání řešitelů projektu 18. 5. a 10. 11. 2021 ČZU představila úpravy v akreditačním modulu, evaluacích výuky a implementaci procesů v kontaktním centru. Na společných jednáních proběhla prezentace výstupů formou prezentací a formou diskuse.
Elektronizace správní agendy včetně přijímacího řízení
Procesní a softwarové úpravy v univerzitním informačním systému měli přímou souvislost se správní agendou. V souladu s vývojem úprav a nového modulu byla realizována školení zaměstnanců participujících v dané oblasti přímo od dodavatele i správců UIS.
Úprava procesů v přijímacím řízení
Výstup: Upravený systém vyžadující platbu pouze za kompletní přihlášky.
Výstup: Úprava e-návratek, aby studenti mohli odevzdávat fotografie elektronicky, dokládat dokumenty potřebné k přijetí (maturitní vysvědčení apod.).
Elektronizace zápisů do studia uchazečů po přijetí v přijímacím řízení
V souladu s plánovanými výstupy byl upraven univerzitní informační systém. Bylo realizováno školení správců UIS a fakulty mají možnost dané procesy plně elektronizovat.
Výměna zkušeností se zapojenými školami a konzultace s dodavatelem studijní agendy o elektronizaci dokladů ve studijním informačním systému
Výstup: Prezentace stavu na společném setkání.
Byla provedena analýza současné stavu a návrh řešení pro rozvoj univerzitního informačního systému. Analýza proběhla při formulaci požadavků na dodavatele a byla součástí konzultací a finálního zadání. Prezentace stavu byla součástí představovaného řešení na společných jednáních.
Konzultace s dodavatelem studijní agendy o agendě akreditací, implementace modulu akreditací a tvorba manuálu pro zaměstnance pro efektivní přípravu akreditační žádosti
Výstup: Implementovaný modul akreditací v UIS; Manuál pro zaměstnance.
Byla realizována školení na využívání akreditačního modulu, v rámci kterého vznikly další požadavky na rozvoj. Manuál byl zapracován do interaktivní nápovědy přímo v systému pro udržení aktuálního stavu. Modul byl implementován do UIS.
Porovnání možností aplikace vzorových řešení týkajících se kvality ve vzdělávání pro další rozvoj elektronizace naší školy
Výstup: Prezentace systémového řešení na ČZU na společném jednání škol.
Systémové řešení bylo prezentováno na společném jednání. Aktuálně jsou s dodavatelem řešeny další možnosti výstupů z vyvinutého modulu.
Účast na společných seminářích a zapojení se do konzultací k jednotlivým výstupům a vzorovým řešením škol
ČZU se aktivně zapojila do společných jednání, konzultovala plánované postupy, sdílela realizované výstupy a praxi s užíváním modulů.
Zmapování a analýza potřeb týkající se jednotlivých výstupů a vzorových řešení škol
Vzájemné srovnání dílčích výstupů k dosažení použití v praxi
Mapování i analýza potřeba bylo provedena. Byla navázána úzká spolupráce s VŠE v Praze, která vužívá IS od stejného dodavatele a srovnávány postupy i možná řešení dané problematiky.
Závěrečné vyhodnocení projektu a zpracování závěrečné zprávy
Závěrečná obhajoba projektu proběhla na ČZU dne 26. 1. 2022 a výsledky byly shledány jako přínosné pro rozvoj systému ale zejména rozvoj ČZU.
Vyjádření komise: Aktivity CRP projektu byly realizovány v souladu s plánovanými cíli. Sledované ukazatele byly naplněny. Rozpočet byl čerpán v souladu s pravidly programu.